Leveransvillkor

Vi strävar alltid efter att skeppa din order inom 1 arbetsdag från det att du har lagt din order. Om du lägger din order innan klockan 09.00 (vardagar), och skivan finns i lager, skickas den till dig samma dag.

Om skivan inte finns i lager kommer du att få ett meddelande som ger dig information om beställningens status. De skivor som finns på svenska skivbolag brukar vi få in snabbt, men de importerade titlarna kan ta lite längre tid. Vi hör av oss och berättar, så att du kan avgöra om du vill gå vidare eller avbeställa skivan.

Vid exceptionellt stora skivsläpp och runt stora högtider, så kan det ta upp till två arbetsdagar att behandla din order. Men vi gör alltid vårt bästa för att din order ska skickas så fort som möjligt. Vi vet ju att när man vill ha en skiva, så vill man inte vänta så länge…

Om du bor i Stockholm, eller bara har vägarna förbi, så kan du naturligtvis hämta dina beställda och betalade skivor i butiken. Skriv det i meddelanderutan när du beställer, så fixar vi det.

Postens leveranstid inom Sverige: ca 3 arbetsdagar

Returer / Byten / Öppet köp
Som kund hos petsounds.se har du har alltid öppet köp i 14 dagar på alla internet-ordrar. Produkten måste dock vara plomberad och oanvänd! Om du vill rerturnera en vara så fyller du bara i alla uppgifter på returlappen du fick med din order, och skickar iväg den.
Är ordern betalad med kort kommer pengarna att föras tillbaka till det konto som kortet är kopplat till. Detta brukar vanligtvis ta mellan 1-3 bankdagar. Har du betalat mot faktura kommer vi skicka en uppdaterad faktura till din e-postadress. Vid köp mot efterkrav/postförskott behöver vi dina kontouppgifter, dessa anger du på returlappen. Returfrakten bjuder vi på inom Sverige.

Vi kontrollerar alla returer vi får in och därför kan det ta ett par dagar efter att vi fått din retur tills det att den behandlas.

Returfrakt
Inom Sverige så har du fri returfrakt och vi skickar med retursedeln i ditt paket direkt. I ditt paket ligger också en returlapp som du fyller i dina uppgifter på. Lägg den i paketet innan du skickar det. Den hjälper oss att kunna hjälpa dig med din order.

Om du inte fick en returlapp i paketet så får du ringa/maila oss så fixar vi en ny.

Reklamationer / Garanti / Felleverans
Är det något fel på en produkt som du har beställt eller om vi av misstag har skickat fel, så ersätter vi dig givetvis kostnadsfritt med en ny produkt om vi har den i lager. Om den inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader.

För frågor om reklamationer kontakta oss via mail: [email protected] eller ring oss på 08-702 97 98.